Interiør, nøkkelen til trivsel!

– Interiør er populært, og derfor har det vært viktig for NORDBOLIG å knytte til seg interiørkonsulenter som kan bistå våre kunder, forteller konsernsjef i NORDBOLIG Oddvar Haugen. NORDBOLIG har derfor inngått et samarbeid med interiørkonsulentene Anne Elisabeth Liberg og Lise-Lene Høiby fra selskapet Rom for Rom Interiør as.

Interiørmagasiner selger som aldri før, og det finnes utallige TV-programmer om interiør og oppussing, og folk bruker mer og mer tid og penger på interiør. I tillegg er vi nordmenn over gjennomsnittlig opptatt av interiør. Kanskje det har med å gjøre at vi store deler av året er innendørs, og at mange har bedre råd enn før? Mange leser interiørblogger og interiørblader for å hente inspirasjon, men det er en voksende trend å knytte til seg interiørkonsulenter. – Våre kunder er like opptatt av, om ikke mer opptatt av interiør enn de som pusser opp eldre boliger, svarer Haugen og håper kundene vil benytte seg av tilbudet.

Mange års erfaring
Bak firmaet Rom for Rom Interiør AS i Brumunddal står damene Anne Elisabeth Liberg og Lise-Lene Høiby, med lang fartstid innen faget. – Vi er begge utdannet interiørkonsulenter fra NKI og har til sammen 40 års fartstid i Hødnebø Home, forteller Liberg som med sin utdannelse som siviløkonom var med på å starte Hødnebø Home på Rudshøgda i Ringsaker. – I Hødnebø Home reiste vi mye ut til kunden for å bistå dem med alt fra planlegging til ferdig konsept. Det kunne være en hytte som skulle møbleres, eller et kjøkken som skulle ha møbler og gardiner som skulle stå i stil, legger Høiby til. I interiørstudioet sitt i Brumunddal har de det største varesortimentet innen gardiner og møbelstoffer i hele Innlandet. I tillegg kan kunden velge fritt blant mange forskjellige møbelleverandører, noe som gjør at enhver kunde kan finne sin stil og ethvert hjem kan bli unikt.

Samarbeidet
Haugen, Liberg og Høiby ser for seg mange spennende samarbeidsprosjekter framover. Det kan være å style visningsleiligheter og boliger, kunderådgivning og interiørhjelp. – Det vil være en fordel for kunden at vi kommer inn i en tidlig fase. Det er billigere å planlegge på forhånd, i stedet for å rette opp i etterkant, forteller Liberg og blir supplert av Høiby: – Se for deg en eldre person som skal flytte fra en stor bolig til en liten leilighet. Da er det mange ting man ikke har plass til lenger, samtidig som det vanskelig å kvitte seg med møbler og lignende man har et forhold til. Da kan vi komme inn i prosessen, komme med løsninger både på rom og interiør som gjør at kundens leilighet blir hjemmekoselig og et sted de vil trives.
– Kunden vil med noen få timers veiledning sikres de rette valgene og sparer kunden for mye tid og ikke minst ergrelse, lover damene og ønsker alle NORDBOLIG sine kunder velkommen.

Se PDF

Nordbolig på Facebook

Posted in Aktuelt.